Farem una mica de trampa. Realment no és un curtmetratge. Si no fos que correspon a un vídeo musical, més conegut com vídeo-clip, podria tractar-se
perfectament d’una pel·lícula d’animació.
La cançó i el grup, Uh Huh Her (nom que prové dels disc de Patti Smith)
són dels meus favorits. I a tú, que et sembla?
Breus comentaris sobre les pel·lícules vistes al
cinema al setembre de 2012.
ATENCIÓ: es poden desvetllar detalls de la trama de les
pel·lícules comentades.
Three
(3):
pretensiosa pel·lícula signada per un Tom Tykwer, responsable també del guió,
que sembla que ha perdut el rumb de la narració, no deixant clar si vol contar
una història sobre la mort, sobre la vida o sobre l’amor, derivant en una pedanteria
que deixa indiferent l’espectador.
Las
aventuras de Tadeo Jones: el
títol ja ho anuncia, aventures d’un Tadeo que no té res a envejar a les de
l’altre Jones. Nombroses referències cinèfiles, en una pel·lícula que aconsegueix
entretenir i dotada de un ritme que no decau en cap moment. El punt negatiu són
el grapat de les innecessàries (i espantoses) cançons que acusen una manca de
qualitat artística, no així la banda sonora signada per Zacarías M. de la Riva.
Redención
(Tyrannosaur): contundent,
violenta i trista. Gaudeix d’unes esplèndides interpretacions, especialment la
de Peter Mulan. Dirigida amb destresa per Paddy Considine, que també és autor
del guió, les històries s’entrellacen oferint un ventall de possibilitats en la
resolució, però ninguna d’elles es desvia cap a la felicitat. Pel·lícula grisa,
tant com el cel de la zona on succeeix la història, el nord d’Anglaterra. Et
deixa un mal cos, però amb la satisfacció d’haver vist un excel·lent
llargmetratge.
Abraham
Lincoln: Cazador de vampiros: Timur Bekmambetov té l’habilitat de contar de la
mateixa manera totes les històries, siguin d’agents secrets “dormits”, de éssers
sobrenaturals o de caçadors de vampirs disfressats de presidents dels Estats
Units. Els recursos que sembla conèixer el director d’origen kazakhstaní són
els mateixos, és a dir, abús del ralentí i dels plànols curts en les escenes de
més acció, personatges que només són un esbós, ja que està més ocupat en oferir
detalls innecessaris (la ruta d’una bala o el de la fulla d’un ganivet) que no
aporten més que metratge que podria estalviar-se. Així i tot, s’ha de
reconèixer que els doblers invertits repercuteixen en la factura final d’un
producte que s’oblida a l’instant.
Headhunters: un hàbil thriller que
aconsegueix entretenir i que no resulta gens fred, tot el contrari, la calidesa
l’aporten les fermes interpretacions de l’elenc. La trama està ben resolta,
malgrat que els darrers trenta minuts ens expliquen detalladament perquè
succeeix el que succeeix, fet aquest totalment innecessari.
El
amigo de mi hermana: els
diàlegs intel·ligents i les magnífiques interpretacions fan imprescindible
aquesta pel·lícula, rodada només en dotze dies, amb un pressupost mínim i molt
bones intencions. Els personatges semblen reals, les situacions no són
ridícules i tot és creïble gràcies a un excel·lent guió de Lynn Shelton, que
també és responsable de la realització. Llargmetratges com aquest haurien de
ser més habituals en les cartelleres.
Cinco
días sin Nora: amb
un inici que pressuposa que la ironia estarà present durant tot el metratge, és
només una sèrie de circumstàncies que la realitzadora no ha sabut mantenir,
resultant un film que no es decanta ni pel drama ni per la comèdia. Els
personatges podrien donar més de si.
Elena: la protagonista té molt
clares les seves prioritats, igual que el realitzador del film, el rus Andrei
Zvyagintsev, que va directe a l’assumpte sense empastifar d’inútils seqüències.
Els diàlegs són directes per tal de crear tensió i profunditat. L’emotivitat
domina de principi a fi la història, de manera elegant i coherent.
Los
mercenarios 2:
aquest film és el que és, és a dir, una successió de persecucions, de dispars, de
bregues, d’explosions i de corregudes que sembla no tenir fi. Els acudits
resulten indispensables per gaudir de la història, farcida de les
indispensables referències a altres pel·lícules protagonitzades pels
mercenaris. És d’obligació esmentar que els rostres de Norris, Van Damme,
Stallone i Schwarzenegger estan excessivament estirats, en contraposició de
l’elegant i ben plantat Willis.
Shanghai: un espia disfressat de
periodista, una femme no tan fatal, uns gàngsters que cerquen brega, un policia
que no mostra les seves cartes... és a dir, els elements que es necessiten per
configurar una tradicional pel·lícula de gènere negre, només que en aquesta ocasió,
l’excel·lència està ben amagada. La mancança de senzillesa de la trama, és un
punt negatiu, que es veu compensat per l'eficaç interpretació de John Cusak,
un actor que mai decep.
ParanoidPark:
no és la pel·lícula més inspirada de Gus Van Sant. La història s’allarga sense
motiu. El realitzador està més interessat en mostrar l’habilitat dels skaters que en oferir una història treballada,
que funcionaria molt millor com a curtmetratge. Els gairebé noranta minuts del
film, només serveixen per avorrir.
Una
vida nueva: basada
parcialment en la vida de la pròpia realitzadora del film, la coreana
nacionalitzada francesa Ounie Lecomte, presenta una història que no incideix en
el sentimentalisme i es centra, principalment, en el procés d’adaptació d’una
nina de nou anys que viu en un orfenat. Part de l’encant de la pel·lícula és
mèrit de l’encantadora protagonista.
Atrapados
en Chernóbil: un grup d’amics decideix aventurar-se i conèixer Prypiat, la ciutat abandonada propera a Chernòbil. Una sèrie d'esdeveniments convertirà el viatge en un malson. Un ritme que no decau, malgrat no oferir res que no s'hagi vist en altra ocasió. Així i tot, no decep. Si esperes alguna cosa més que una sèrie de situacions més o menys esgarrifoses i la mort en cadena dels protagonistes, aquesta no és la teva pel·lícula.
Contrarreloj: Nicolas Cage no és suficient per dur endavant decentment
una pel·lícula que no va a ningun lloc. El millor, la Creedence. No cal perdre
és el temps redactant aquesta ressenya.
Desafío
total: es pot
analitzar aquesta pel·lícula basada en la novel·la de Philip K. Dick de dues
maneres. L’obligada comparació amb l’excel·lent realització signada per Paul
Verhoeven, cosa que és un error, o simplement com una pel·lícula entretinguda,
que no intenta en ningun moment “copiar” l’anterior versió. Kate Beckinsale,
amb la mateixa cara d’avorrida durant tot el film, no té res a veure amb el
personatge que va interpretar Sharon Stone. Tampoc trobam Kuato en la panxa
d’un rebel. L’espectacularitat està assegurada, els efectes especials no
deceben i la direcció de Len Wiseman és allò que ha de ser, contar una història
trepidant i plena de moments d’acció futurista.