dilluns, 29 de febrer del 2016

Dia 1268 – Ull de bou


Ahir diumenge, quan estava dinant, vaig sentir un cop a una de les finestres de la cuina. Vaig girar el cap ràpidament i vaig veure una bubota que queia. Vaig obrir la porta que dóna a la terrassa del davant, i just davall el finestral hi havia un ull de bou. El cop l’havia deixat desorientat. Vaig comprovar que no s’hagués fet mal a les fines cametes. Semblava que no. A poc a poc es va anar espavilant i uns minuts després es reuní amb un altre ullet de bou.
Aquest ocell també és conegut com caragolet i cargolet. Aquesta n'és l’entrada a la Gran Enciclopèdia Catalana:
Cargolet:
ull de bou, caragolet, Troglodytes troglodytes
m. ornit
Moixó insectívor de la família dels troglodítids, molt petit (ateny uns 9 cm), de cos arrodonit, amb la cua curta i sovint aixecada.
El plomatge és de color castany, més clar el ventre. Viu en llocs ombrívols i humits, a les penyes, entre les bardisses. És sedentari als Països Catalans.